det var en gång ett jobb som kändes skit

Okej, nu ska jag berätta om jobbet.

Som jag tidigare berättade så provjobbade jag på Ottolenghi och det verkade riktigt lovande. Dagen innan jag skulle provjobba en heldag så fick jag ett mail där det stod att en tjej hade bett om att förlänga sin anställning. Så då stod jag där helt plötsligt, tillbaka på ruta ett och det kändes verkligen skit. Efter en vecka så fick jag ytterligare ett mail och de hade nu fått en ledig tjänst igen och undrade om jag fortfarande var intresserad. Och det var jag ju, utan tvekan. Så jag fick komma och provjobba redan dagen efter.

Efter att ha provjobbat igen, denna gången 8 timmar, så kändes det sådär. Så mycket att lära sig, det kändes så otroligt omständigt allting, stämningen var sådär, kunderna var bittra och det kändes som att jag inte kunde vara mig själv riktigt då kunderna bestod av créme de la créme från finaste gatan i Notting Hill. Men jag tänkte att det kan bara bli lättare. Nästa pass var dagen där på och efter den 9-timmarsdagen kändes det lite bättre. Dagen efter det? Det kändes VÄRRE än första provjobbningen. Jag ville gråta. Men det var bara att bita ihop och hoppas att det skulle vända. Jag menar, man kan ju inte bli sämre på arbetsuppgifterna, bara bättre. Jag tänkte att jag får helt enkelt knega på en månad och blir det inte bättre då hittar jag något nytt. Sedan var jag ledig i tre dagar och längtade inte direkt tefter att jobba på måndagen. Men nu jävlar tänkte jag, nu ska jag klara av det här och gå dit med ett leende och försöka tänka bort den förra skitveckan.

Så hur gick det? Jo, det gick SKITBRA! Det kändes så himla bra jämfört med innan. Personalen var plötsligt riktigt roliga och gulliga och vi skämtade runt med varandra och skrattade riktigt mycket. Gästerna var plötsligt väldigt trevliga, till och med när jag begick små misstag. På söndag ska de ut och fira av en av tjejerna som slutar. Och jag ska hänga på. Jag fick till och med en liten alla hjärtans dag-present och jag blev hemskickad med massor av lådor med mat och godsaker, bara för att.

Själva arbetsuppgifterna i sig är inte speciellt roliga. Jag längtar dock tills jag får börja göra kaffe. Men så länge man har roliga personer runt omkring sig så funkar det. Dessutom får jag gratis lunch varje dag som är lagad av kockarna och det är orgasm för smaklökarna varje gång. Nu hoppas jag bara att detta håller i sig. Snart blir det vår och det känns som att då kan det bara bli bättre! (peppar peppar)

PUSS på er om ni orkade läsa igenom hela inlägget

Kommentarer
Postat av: B-M

Det var kul att läsa!

Du tar det helt rätt, på'n igen och bevisa att du är bra. En klippa att förlita sig på. Du kommer garanterat bli ett av essen på detta ställe.

Vi ses snart.

2012-02-16 @ 13:19:11
Postat av: Lisbeth

Du är jätteduktig Kajsa och det kommer bara att bli bättre och bättre och roligare och roligare när du börjar känna dig lite varm i kläderna. Go for it!!! och kramar!!!

2012-02-18 @ 01:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0